onsdag 11 juli 2007

var kommer alla ifrån?

Efter att ha jobbat igår begav jag mej mot stranden, jag vet vad gjorde linda där kan mna tänka? Hon som inte varit på stranden på år o dar, men igår var rixfm festival i båstad. När jag kommer ner till strandpromenaden så sugs man in i en ström av folk i samma riktning. Först går man förbi en stor gräsmatta, sen kommer hamnen med resturanger o båtar innan man når pepes bodega o där bakom fanns scenen o stranden. jag kom precis när det började o massor med barnfamiljer trängdes på stranden.
En vän slog en pling o satt på gräset bortanför hamnen o jag begav mej motströms genom massan. Satt en trevlig stund i gräset o såg på folk innan vi begav oss igen när klockan närmade sig nio. Utanför pepes hörde vi att det var för mycket folk på stranden och de ej släppte in fler just nu. Då kör en taxi fram typ ett par meter framför oss o ut hoppar Måns Zelmerlöv och eskorteras ner på stranden för att sjunga. Nu hade vi sett en kändis med, som det ska vara när det är båstadvecka. sen begav jag mej upp för backarna mot bilen 20 min bort. Äntligen på väg hem tänkte jag, tji fick jag.

Bil h-lvetet startar inte. Batteriet dött av nån anledning. Föräldrarna får köra ut o en halvtimme senare när de kommer dyker syrran med pojkvän upp. Startkablar dras o det fixas innan batteri är ok o vi kan dra hem. Det ska oxå tillläggas att det under denna tid börjat lixtra rejält o regnet forsar ner över havet ser man.
Det är inte meningen att man ska ha kul nån enda dag. fy fan vad arg man kan vara!

ha det

Inga kommentarer: