fredag 6 juli 2007

It never rains in ....?

Vad gör man när det regnar? och man inte är tipp topp i kropp o knopp ännu? Efter att äntligen ha kunnat äta lite gröt så blev det en stunds bokläsning i soffan. Hör dammsugaren startar på ovanvåningen o inser att rummet där uppe behöver en genomkörare så det var nästa punkt på agendan. Herregud vad dammigt det är längs lister o vart kommer alla hårstrån ifrån?Öppnar garderoben o förstår att man inte kan pressa in sina kläder på hyllorna utan att de ser för jäkligt ut. Ut med allt o vik ihop och lämna i väg lite saker som verkar ha krympt i garderoben. Hittar min hårborste underst på en stol fylld med kläder och tänker: Var ska jag lägga den tro? Ingenstans, för jag hämtar en krok i carls verktygslåda och kvickt o lätt har jag en hårborste på krok intill spegeln! " jag kommer hem till dej, jag är en händig....man?"

Jag gillar regn, smatter på mitt fönster o tak men det behöver inte vräka ner, fast hellre det än 30 grader varmt....

kram

Inga kommentarer: