tisdag 17 juli 2007

ägglikör,punsch, choklad, melon.....

Min syster o jag, nu är det bara vi två syskon. Tyvärr inte vår bästa bild men men till en annan sak.
Glass. Denna underbara uppfinning som man älskar oavsett när på året det är. Allra godast är det att krypa upp hemma med en filt runt sig och stor skål lösglass. Favoriten då är lavazza eller romrussin.

Eller jordgubbar med vaniljglass på sommaren. Blåbärspaj, rabarberpaj, vinbärskaka alting med en klick vaniljglass.

Sen har jag en annan favorit ananas-glass från carte odor på hello take away i halmstad, mums. Nästan lika god som den jag åt i italien.
Glass jag inte gillar är jordgubbsglass, eller andra fruktiga glasser som blåbär, hallon, persika osv. De enda riktigt goda är som sagt ananas o melon. Glass med sprit i är en annan favorit.
Dessutom kan jag tipsa om bjäreglass nyhet äppelkaksglass, vanilj med bitar av äppelkaka o kanel i. MUMS
Tänk att man kan fylla en sida med enbart tankar om glass, som man alltid efter en portion tänker varför åt jag så mycke o så dröjer det några dagar innan man blir sugen igen. Men ät inte glass när det är 30 grader ute! Varning! Kroppen vill inte ha iskalla saker i sig när det är varmt ute, blir som när du har kalla händer o stoppar dem i varmt vatten. Kroppen mår sämre.
ha de

Inga kommentarer: