tisdag 10 juli 2007

jag kungen e över alla här...

nu är det dax, de är här. Avskydda, efterlängtade, hatade och älskade. TURSITERNA. Ifjol när när jag var o handlade i båstad en dag under tennisveckan så var det mycket folk i butiken och några lite "finare" turister sa då till varandra:
- JAg förstår inte att lokalbefolkningen inte kan stanna hemma när vi kommer hit, det blir ju så trångt.
Ursäkta mej, men vem var här först egentlligen?Åk hem om det inte passar, vi har inte bett er komma. En annan sa senare samma dag:
- HAr ni inte svart kaviar här? E det sant?
Men gud, kommenataer överflödiga...

Idag ska jag iaf vara så trevlig jag kan ända tills vi stänger så kan man muttra för sig själv sen när man städar.

Har ni sett att det inte regnar idag, skulle nog inte bli något alls idag utan lite sol kanske istället.

Datum idag, 10 juli. TVÅ veckor till löning, herregud, det är ju länge.

Först händer inget, sen inget sen massor med kul. Men varför ska alltid det roliga ligga samma dag så man måste välja?

kramar

1 kommentar:

Miam sa...

hallå där! ja, det är väl klart att du ska komma hit å hälsa på, funkar både med bio och utgång :) va mycket, mycket trevligt igår på måndagsklubben! ska förövrigt hålla tummarna för att el touristas håller sig på mattan och visar att de kan bete sig!!

Hoppas allt e bra så hörs å ses vi snart! Kramar