söndag 8 juli 2007

när alla vännerna gått hem

Jag älskar att citera gessle låtar, men inte bara utan låtar över huvudtaget. VIlket ni snart märker i min blogg. Denna dag får ovannämnda låt ligga i bakhuvudet.
Så kändes det igår, som helt i onödan var en stressig dag. Den började lugnt, såg på lite beachvolley i regn och när jag kom till jobbet, var där kaos. Aldrig sett så många fikagäster en eftermiddag o massor att städa o diska. Stressad til tusen kände jag att jag inte var mitt allra trevligaste jag, Inga leenden här inte, o den som uppfann kaffemaskinen skulle jag vilja ha ett snack med. Gud så omständiga turister det finns, sån är jag aldrig när jag ska beställa.
Låste klockan fyra men kvart över lyckas några komma in när nån går ut, och jag är inte överlycklig direkt. Vilket de fick höra på bitterheten i min röst när de frågade om jag aldrig fick gå hem eler? nej, sa jag jag hade ju låst dörren. Städade kvickt o körde hem till duschen. Gjorde mej iordning och åkte fram till jubileumsmatchen som jag sett fram emot ett tag, mest pga att jag ej varit på fest på länge. God mat o trevligt folk, men en seg orkester. Efter att ha varit sjuk fick en snaps o en cider göra sitt o jag var inte på fest umör längre än typ elva kanske. Jag som alltid fester tills festen är typ slut i vanliga fall. Men, sjukdom, stress, trötthet och Robin fick mej nog ur humör tyvärr, men det gör inte så mycket för det finns alltid fler tillfälle hoppas jag.

Okej jag vet det är fel att tänka så, man ska alltid leva som att det inte kommer fler tillfällen, men det är rätt strängt och att tvinga sej själv at ha kul är inte lika roligt helt enkelt.

Men imorgon är en annan dag...

Inga kommentarer: